Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Obietnice Tuska o dokończeniu S7 nierealne?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
15-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Obietnice Tuska o dokończeniu S7 nierealne?
fot. Premia, commons.wikimedia.org, CCA
Podczas piątkowego exposé Donald Tusk obiecywał dokończenie budowy drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Gdańska i zapowiadał ogłoszenie przetargów. Wypełnienie tej deklaracji może okazać się nie do końca możliwe – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Droga S7 miała powstać w 2012 roku. Cała planowana trasa z Gdańska do Warszawy ma około 340 km. Dziś powstało jedynie 78 km drogi o parametrach ekspresówki, w tym 18 km Południowej Obwodnicy Gdańska.


W 2007 roku udało się otworzyć obwodnicę Elbląga, z której 3,8 km to droga ekspresowa. Rok temu kierowcom udostępniono 14,6 km S7 z Elbląga do Pasłęka, a dwa miesiące temu otwarto odcinek o długości 37,2 km z Pasłęka do Miłomłyna. Ostatni gotowy fragment S7 to około 5-kilometrowa obwodnica Płońska.


Aktualnie budowalny jest 26-kilometrowy odcinek S7 z Olsztynka do Nidzicy za 1,4 mld zł. Prace powinny się zakończyć 8 listopada. Mimo realizacji tych inwestycji, wciąż brakuje około 230 km drogi ekspresowej S7, na budowę których potrzeba 16 mld zł.


W piątek premier Donald Tusk zapowiedział, że nastąpi kontynuacja budowy drogi S7. Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, nie wszędzie można będzie ogłosić przetargi. Aktualnie jest to możliwe w przypadku odcinków Miłomłyn – Ostróda, obwodnica Ostródy, Ostróda – Olsztynek i Nidzica – Napierki, które posiadają gotowe projekty budowlane oraz wydane zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
 

Karol Głębocki, rzecznik GDDKiA w Olsztynie mówi, że oddział jest gotowy do ogłoszenia przetargów na te odcinki jeśli pojawią się pieniądze. Jeżeli nastąpi to w przyszłym roku, to istnieje szansa na zakończenie prac w 2015 roku.


Lecz przetargi na budowę kolejnych odcinków S7 w 2013 roku są mało prawdopodobne. Dla odcinka Koszwały – Kazimierzowo powstaje aktualnie projekt, który będzie gotowy na początku 2014 roku. Przetarg na budowę mógłby zostać ogłoszony najwcześniej w drugim kwartale 2014 roku. Roboty potrwałyby dwa lata, a budowa zakończyłaby się w 2016 roku.


Problemy pojawią się także z budową odcinka z Napierek do Płońska. Dopiero w zeszły czwartek otwarto oferty w przetargu na przygotowanie koncepcji programowej. Jej przygotowanie potrwa 15 miesięcy, a następnie kilka miesięcy będzie przygotowywany przetarg na roboty budowlane. Ten fragment S7 mógłby powstać w 2017 roku.


W tej kadencji niepewny jest także los dwóch mazowieckich odcinków S7 z Płońska do Czosnowa i z Czosnowa do Warszawy. Oba nie posiadają ważnych decyzji środowiskowych, a w przypadku drugiego z fragmentów trwa wybór firmy, która wykona dokumentację niezbędną do uzyskania tej decyzji. A więc budowa jest jeszcze odległą perspektywą.


„Gazeta Wyborcza” zauważa jednak, że premier nie powiedział, że chodziło mu dokładnie o przetargi na roboty budowlane, co oznacza, że ogłoszone zostaną prawdopodobnie przetargi na inne etapy inwestycji.

 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo kujawsko-pomorskie potrzebuje S10

Drogi i autostrady

Województwo kujawsko-pomorskie potrzebuje S10

Damian Kelman 04 stycznia 2025

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Drogi i autostrady

Archeologia na drogach - niezwykłe odkrycia GDDKiA ostatnich lat

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo kujawsko-pomorskie potrzebuje S10

Drogi i autostrady

Województwo kujawsko-pomorskie potrzebuje S10

Damian Kelman 04 stycznia 2025

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Drogi i autostrady

Archeologia na drogach - niezwykłe odkrycia GDDKiA ostatnich lat

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5